Rozpoczyna się kampania społeczna #wiemcorobić, mająca na celu ochronę dzieci przed zagrożeniami online


Towarzystwo Przyjaciół Dzieci podało do wiadomości rozpoczęcie ogólnopolskiej kampanii #wiemcorobić, której głównym celem jest edukacja na temat zagrożeń w sieci, w tym child grooming oraz sextortion. W ramach tej inicjatywy przewidziano szereg działań skierowanych do dzieci, rodziców i nauczycieli. Kampania, wspierana przez firmę Pepco, uzyskała również patronat honorowy ze strony ważnych instytucji, takich jak Ministerstwo Sprawiedliwości oraz Policja. Działania te mają na celu zwiększenie świadomości społecznej wobec niebezpieczeństw czyhających w internecie.

Dużym naciskiem kampanii jest kształtowanie umiejętności rozpoznawania i reagowania na różne formy przemocy online. Specjalistyczne materiały edukacyjne mają wspierać dzieci i młodzież w identyfikacji sygnałów niepokojących, a także w procesie zgłaszania takich sytuacji. W tym celu na stronie kampanii zamieszczono zasoby informacyjne, zawierające m.in. wideo przedstawiające działania w przypadku zetknięcia się z groomerem lub szantażystą. Osoby dorosłe, takie jak rodzice i nauczyciele, również znajdą tam użyteczne narzędzia, aby wspierać swoje dzieci w trudnych sytuacjach.

W ramach kampanii #wiemcorobić poruszane będą kluczowe zagadnienia dotyczące child grooming i sextortion. Proces groomingu jest opisany jako subtelna, ale bardzo niebezpieczna manipulacja, podczas której sprawca zdobywa zaufanie dziecka w celu wykorzystania jego naiwności. Drugim istotnym tematem jest sextortion, która odnosi się do szantażowania ofiary za pomocą kompromitujących materiałów. Eksperci zaangażowani w kampanię zapewniają wsparcie merytoryczne i wskazówki dotyczące interwencji w przypadku wystąpienia zagrożenia, co pozwoli dzieciom na realne działania w ochronie swoich praw oraz bezpieczeństwa w sieci.

Źródło: Policja Nidzica


Oceń: Rozpoczyna się kampania społeczna #wiemcorobić, mająca na celu ochronę dzieci przed zagrożeniami online

Średnia ocena:4.99 Liczba ocen:23


Zobacz Także